Hozzávalók: 2 db 18 x 4.5 cm-es téglalap
1 db 14 x 5.5 cm-es téglalap
A füzet nagyságától függő hosszúságú gumi (én A5-ös füzethez a közepes nyúlású gumiból 29 cm-t használtam.)
A kis téglalap tetejéből 0.5 cm-nyit visszahajtunk, majd még egyszer 0.5 cm-t.
Érdemes levasalni a hajtásvonalat.
Utána levarrjuk, elszegve így a téglalap felső rövid oldalát.
Ezt a téglalapot ráfektetjük a hosszú téglalapra, mindkettőnek a színe legyen fölfelé. A két hosszú oldalukat összetűzzük, és a lehető legkisebb varrásszélességet használva összevarrjuk. Fél centiméternél mindenképpen legyen kisebb, mert a tolltartót 0.5 cm-es varrásszélességgel fogjuk varrni és ez a mostani varrás akkor lesz láthatatlan, ha ezen belülre kerül.
A másik hosszú téglalap felső oldalának közepére tűzzük a gumit (színt színre fordítva) és összevarrjuk (szintén a fél centis varrásszélességen belül). Érdemes többször oda-vissza varrni, így megerősítve a varratot.
A két téglalapot színt színre fordítva összetűzzük, majd fél centis varrásszélességgel körbevarrjuk. A tolltartó alján hagyunk egy kis nyílást, amin keresztül majd ki tudjuk fordítani a tolltartót. Varrás közben ügyeljünk arra, hogy se a felső téglalap „lebegő részeit”, se a gumit ne varrjuk bele ebbe a varrásba véletlenül.
A négy sarkot ollóval érdemes lecsippenteni, hogy ne legyen túl nagy anyagtorlódás kifordítás után a csücsköknél. Nagyon fontos, hogy ne vágjunk bele a varratba!
Egy tompa tárgy (pl. evőpálcika) segítségével fordítsuk ki a tolltartót és nyomkodjuk ki a sarkokat! Itt is érdemes átvasalni a tolltartót.
Az alsó oldalon a gumi még szabadon lévő végét tömjük be a két réteg közé és tűzzük össze. Az alsó oldalt mindenképpen le kell tűzni, hiszen rögzíteni kell a zipzárt és bezárni a kifordító nyílást. Érdemes itt is többször oda-vissza varrni, hogy megerősítsük a varratot.
A tolltartó közepén készítünk egy függőleges varratot ezzel két részre osztva a tolltartót. Gratulálok, elkészült a tolltartó!